23/3/12

"το αυτί μου που πάνω του έχω ξαπλώσει"

Κάποτε θα κοιμηθώ
Φ. Πεσσόα

πας για ύπνο λες και ετοιμάζεσαι για πόλεμο ξύνεις την πλάτη σου πήγε τρεις και μισή το καλό με την αρρώστια της αϋπνίας είναι οτι φέρνεις σε πέρας το επιθυμητό επιστρέφεις στον τόπο του μικρού εγκλήματος και με μια μικρή αναπαράσταση διορθώνεις τις λάθος κινήσεις για παράδειγμα τρία δευτερόλεπτα πριν συναντήσεις έναν παλιό συμμαθητή στρίβεις έγκαιρα στη στοά στέκεσαι πλάτη στον τοίχο και προσπερνάει κι έτσι δεν αναγκάζεσαι να περιγράψεις μέσα σε ένα λεπτό τη ζωή σου με μια ντουζίνα ψέματα κι όμως δεν είναι οτι είσαι ψεύτης είναι που κάτι πρέπει να πεις για να γλιτώσεις μέσα σε ένα λεπτό από έναν άγνωστο και πώς να βρεθούν οι λέξεις για να πεις σε κάποιον που σου είναι άγνωστος που δεν βλέπεις μέσα στα μάτια του τη ζωή σου που δεν μιλάγατε ούτε στο σχολείο και τώρα θέλει να μάθει για σένα με μάτια γεμάτα συμπάθεια οι λέξεις καλύτερα να μην μοιράζονται αν δεν υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ μας κι όταν λέω εμπιστοσύνη εννοώ αλληλεγγύη ειλικρίνεια επαφή πες μου με τι έχεις κλάψει κι αρχίζουμε να μιλάμε πήγε τέσσερις κι ούτε πρόκειται για μισανθρωπία θέλεις απλά να φύγεις είσαι απογοητευμένος έχεις κατάθλιψη έχεις δίπλα σου ένα αόρατο τέρας που σου λέει συνέχεια έλα-πάμε έλα-πάμε ποιος είσαι τώρα εσύ που μου απευθύνεις το λόγο άντε γαμήσου κι εγώ χάρηκα που σε είδα μαλάκα που φοράς και ρόλεξ απ' το σχολείο μαλάκας ήσουν πήγε τέσσερις και τέταρτο κι αυτό το ρολόι στο τοίχο χτυπάει σα να μην υπάρχει αύριο θα ξανακλείσω τα μάτια δε θα σκεφτώ τίποτα θέλω να κοιμηθώ 15 σταγόνες 3 φορές τη μέρα κάποιοι άνθρωποι κλείνουν τα μάτια και βυθίζονται πόσο παράξενο μου φαίνεται γιατί δεν πετυχαίνουν οι σχέσεις των ανθρώπων γιατί κοιμάμαι μόνος μου τι πήγε λάθος και δε με ακολούθησες στην έρημο να ψάχναμε μαζί για λίγο νερό κι έμεινα μόνος μου νερό βρήκα ήταν πικρό βέβαια σαν χυμός τσουκνίδας πάψε να σκέφτεσαι οι συμβιβασμοί της μέρας βγαίνουνε σε αλλεργίες τη νύχτα ξύνεις την πλάτη σου πανικοβάλλεσαι οτι δεν θα κοιμηθείς ποτέ ξανά ξύνεις την πλάτη σου δεν ξέρεις το κόλπο να σταματήσεις το μυαλό να σκέφτεται η συγκέντρωση είναι εχθρός του ύπνου σηκώνεσαι και βγάζεις την μπαταρία από το ρολόι του τοίχου ξαπλώνεις πάλι με ένα ψεύτικο χαμόγελο οτι και καλά εντάξει τώρα ουφ αυτό έφταιγε θα κοιμηθώ αμέσως άντε επιτέλους χαχα και ξαφνικά συνεχίζει να ακούγεται το τικ τακ σαν βασανιστήριο όμως δεν είναι το ρολόι η καρδιά σου είναι που χτυπάει στα μαξιλάρια στα σεντόνια μέχρι και στις σωληνώσεις του κρεβατιού όπως τότε που τρίζανε όταν άλλαζες πλευρό μέσα στη νύχτα στο ορφανοτροφείο ποιο ορφανοτροφείο ρε ηλίθιε έχεις μπλέξει τη ζωή σου με το βιβλίο του ντίκενς πήγε πέντε και πόσο ψεύτικη είναι η θλίψη μας μπροστά στη θέα ενός κέντρου υποδοχής προσφύγων νιώθεις οτι έχεις αρρυθμίες σηκώνεσαι και πας και κάθεσαι στο γραφείο γέρνεις το κεφάλι σου μπροστά και ακουμπάς το μέτωπο στον καρπό σου αλλά ούτε αυτό δουλεύει σου 'χει ανέβει το αίμα στους κυματισμούς του μετώπου παίρνεις βαθιά ανάσα περπατάς στο σκοτεινό δωμάτιο για να κουραστείς περισσότερο αλλά είσαι ήδη πτώμα και έρχεται και 25η μαρτίου ακουμπάς το κεφάλι στο τοίχο ανοίγεις τη ντουλάπα να μπει λίγος αέρας θυμάσαι οτι θέλεις να αγοράσεις μια μπλούζα με τσέπη στο στήθος αλλά δεν υπάρχει δρόμος ταξιαρχών στον πειραιά λες και αν υπήρχε θα έδινες 50 ευρώ για μπλούζα εδώ δε πήγες να δεις καουρισμάκι γιατί σου έλειπαν 50 λεπτά και σιγά τον καουρισμάκι δηλαδή έξω ακούγεται ένα απότομο φρενάρισμα μακάρι να τράκαρε κάποιος να έβγαιναν στα μπαλκόνια οι γείτονες να έβγαινες κι εσύ να το έπαιζες κοιμισμένος τι έγινε ρε παιδιά με αγουροξυπνημένη φωνή να γινόταν λίγο φασαρία μέσα στη νύχτα να ερχόταν ασθενοφόρο να δικαιολογούσες μετά όλη αυτή την αϋπνία αλλά όχι δε τράκαρε κανένας για την ακρίβεια δεν ήταν ούτε καν φρενάρισμα έχεις αρχίσει να πιστεύεις οτι μάλλον ήταν ένας κόκορας που λάλησε πας στο λεξικό του χάρβαρντ υπάρχει λέξη νυκτιλάλος και βέβαια νυκτέλιος τέλεια πήγε πεντέμιση έχασα τον ύπνο μου μήπως τον είδε κανείς; μόνο η Νυξ η πρωτόγονη θυγατήρ του χάους.

9 σχόλια:

  1. Τη μελατονίνη την έχεις ακούσει;
    Κάνει θαύματα!
    Εγώ μ' αυτή έγινα άλλος άνθρωπος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. …… θ’αφήσει την ταμπέλα του, θ’αφήσω τους στίχους μου.
    αργότερα η ταμπέλα θα χαθεί με τη σειρά της,
    όπως και οι στίχοι μου.
    αργότερα θα χαθεί κι ο δρόμος που ήταν η ταμπέλα,
    και η γλώσσα στην οποία γράφτηκαν οι στίχοι μου.
    ύστερα θα χαθεί ο περιστρεφόμενος πλανήτης
    όπου θα έχουν συμβεί όλα αυτά.
    σε άλλους δορυφόρους άλλων συστημάτων,
    θα υπάρξουν κάποιου είδους άνθρωποι
    που θα συνεχίσουν να κάνουν κάποιου είδους στίχους
    και να ζουν κάτω από ταμπέλες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η πραγματική αιτία της αϋπνίας: "δεν ξέρεις το κόλπο να σταματήσεις το μυαλό να σκέφτεται"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. sto idio club kai go tis aupnias

    tha koimithoume mia kai kali

    monoi kai monaxikoi

    http://kefali.tumblr.com/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν και την πρώτη φορά με απέτρεψε από το να το διαβάσω, όταν το έκανα πέρα από την αγχωτική παρατακτική σύνταξη είδα μια διαύγεια σκέψεων. Δύσκολος σύντροφος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πόσο σε νιώθω!Υποφέρω χρόνια από αϋπνία και από συνεχή ξυπνήματα στην διάρκεια του ύπνου παρότι έχω δοκιμάσει άπειρα πράγματα.Μπράβο σου που παρόλα αυτά τα κατάφερες και έκανες και οικογένεια και δουλεύεις και έχεις και τόση έμπνευση και γράφεις τόσα ωραία πράγματα που με εκφράζουν.Εγώ ώρες ώρες νιώθω ότι δεν έχω όρεξη να κάνω τίποτα.Ευτυχώς που έχω κάποιο μικρό εισόδημα για τα πολύ βασικά για την ώρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πόρτα πόρτα